Hogyan éld túl az Ünnepeket úgy, hogy büszke lehess magadra…

karacsony-2016-motpcos1

Az Ünnepek nekem is ugyanúgy kihívás, mint mindenkinek. Mármint mindenkinek aki nem akar “rosszkislány” lenni. Maximum egy kicsit 🙂

Nem csak az étkezéssel van itt kihívás, hanem egyáltalán azzal, hogy hogyan találjak időt magamnak a rengeteg ügyintézés közepette a mozgásra.

Vagy csak nekem tűnik ennyire ijesztőnek?

Arra jöttem rá, hogy az életben ez is, mint annyi minden más 2 dolog függvénye.

1: Hozzáállás

2: Tervezés

Azon kaptam magam a blogírás közben, hogy elgondolkoztam: Miért nem tudtam régebben tartani a diétát Karácsony környékén? Amikor elkezdtem a PCOS Amazonokat, akkor remekül ment minden. Otthon voltam Flórával, volt időm mindenre, hiszen bár dolgoztam a saját projektemen, de nem kellett vinnem a kislányomat sehová reggel. Minden ment a maga tempójában. Persze az élet mindig hoz kihívásokat, mondjuk jött az ovi, a sok munka, stb.

Valahogy elfáradtam decemberre. És igenis jó volt hétvégén tovább aludni, pihenni, filmet nézni, elfogadni a finom ételeket, esetleg sütit sütni a barátoknak. Azért belegondolva nehéz ragaszkodni ahhoz az életformához amiért keményen megdolgoztunk, ha a család folyamatosan hozza a süteményeket és a finomságokat: Csak ezt kóstold meg! Amikor átjönnek a barátok a jó kis cukros forralt borral. Nheéz, amikor nincs kedvünk kimozdulni a hidegbe, mert előtte medvének kell öltözni. Nehéz, amikor csak pihenni vágyunk.

És itt jön a szemléletváltás. Alkalmazkodni kötelező. Igenis lehet mozogni időtakarékosan, lehet finomakat enni, és elárulom egy kis csellel a sütiket és forralt bort is be lehet építeni a pihenős, ünneplős napokba. Számomra ez az időszak abszolút az élményekről szól, így hidd el ha valaki, akkor én IGENCSAK NEHEZEN mondok le a barátokkal, szeretteimmel töltöt időről. Ami azért az esetek nagy részében étkezéshez köthető. De az tuti, hogy ha ragaszkodom a magam által megtervezett módszerhez egy deka nem lesz rajtam feleslegben januárra.

Szóval a hozzáállás ez:

Nem vagyok hajlandó sanyargatni magam.

Nem vagyok hajlandó büntetésnek felfogni azt, hogy sportoljak lazulás helyett.

Nem vagyok hajlandó túlvállalni magam, amitől csak stresszelek.

Nem vagyok hajlandó megfelelési kényszerből enni. Mert aki szeret az megért, aki meg nem ért meg azzal nem kell törődnöm.

Nem vagyok hajlandó lelkiismeret-furdalással küzdeni, csak mert hatalmas elvárásokat támasztok magammal szemben.

 

Ellenben hajlandó vagyok csendben lenni.

Hajlandó vagyok odafigyelni másokra, magamra.

Hajlandó vagyok jól és jókat enni, és megosztani a “felesleges” mennyiségű ételt ha kapok olyanokkal, akiknek nincs. Vannak sokan, ugye te is látod? Így nem nekem kell megenni csak, hogy ne romoljon meg.

Hajlandó vagyok mozgással ünnepelni azt, hogy ebben az évben is egészséges vagy közel egészséges lehettem. (még mindig fáj a csípőizületem, lassan 2 éve)

Hajlandó vagyok barátokat hívni magamhoz, mert akkor biztosan lesz olyan étel amit szeretek és ehetek.

Hajlandó vagyok szeretni és ezt kifejezni, mert a szeretet a legnagyobb élmény a világon.

A PCOS mellett a hízás extrém könnyű lehet, a fogyás meg extrém nehéz. Igen tudom, hogy ez lehet fordítva is. Neked, ha abba  a csoportba tartozol, hogy a vékony súlyod nem tudod növelni az izomépítés az extrém nehéz. A tanácsok viszont ugyanazok, hiszen te is kerülöd a finomított szénhidrátokat és a mozgás neked is kiemelten fontos.

Magyarul ne engedd meg magadnak, hogy a sok befektetett munka elvesszen pár hét alatt.

Igenis lehetséges tartani a mozgást és a megfelelő étkezést, csak tartsd magad az alapelveimhez.

1: Az ételekhez valószínű jobban értesz, mint  a barátaid

Ha velük töltenél egy estét, akkor legeyn nálad a vacsi. Így tudsz magadra főzni. Azért, hogy ne terheld le magad kérd meg a többieket, hogy hozzanak ők is valami finomat. Még akár azt is kérheted, hogy legyen minél inkább egészséges amit hoznak Ha pedig megkérdezik te mire gondolsz akkor bingó. Legyen a tarsolyodban pár szuper ötlet: Pl sült hús, gyümölcssali, párolt vagy grillezett zöldség, cukormentes fagyi, gyümölcsturmix bogyós gyümölcsökből kókusztejjel, stb. A családi ebédekre vihetsz te is finomságokat, így tuti lesz olyan amit ehetsz. Ne menj oda éhesen, mert akkor a kitett pogiból tuti enni fogsz.

2:  A mozgás ha kevés az is több, mint a semmi

Alapvetően azt vallom, hogy nincs is jobb annál, ha magadra figyelsz kicsit a mozgás alatt.Főleg ha új mozdulatokat tanulsz. Ellazít, stresszoldó, és “luxusidő”. Azonban ha egy jó filmet néztek a pároddal vagy egyedül akkor is lehet közben edzeni otthon. Fél órát szoktunk javasolni naponta és hidd el ennyi neked is és a testednek is jár. Szeresd a tested annyira, hogy megbecsülöd.

Ha azonban a fél óra is nehezen illeszthető be akkor még mindig lehetséges beépíteni rövid, 10-20 perces edzéseket is.

3: Tél van. Fogadd el

Hát régebben simán kimentem -10 fokig futni az erdőbe. Most nem. Nem tudom miért, talán azért, mert Flórával szeretek lenni, vagy mert napközben sok a munkám. A lényeg, hogy hanyagolom. DE ez nem lehet kifogás, amíg van otthon kézisúlyzóm, vagy kettlebell súlyom, vagy gumiszalagom, vagy ugrálókötelem, vagy csak simán 2 üres ásványvizes flakonom amit megtölthetek vízzel. Vagy csak simán a saját súlyosommal edzek. UGYE,  HOGY NINCS KIFOGÁS?

Megspórolom az időt azzal, hogy otthon edzek. Csak odaszánás kérdése.

4: A hóseprés is mozgás

Jobb a semminél, sőt lehet igazi kardió program, de legyél vele tisztában, hogy elegendőnek általában nem elegendő… A takarítás sem 🙂

5: Büszkeségnapló

Legyen kéznél a határidőnaplód, amibe minden nap feljegyzed, hogy mit tettél meg aznap magadért. Légy büszke, amikor belebújsz a csini szilveszteri ruhádba. Lásd magad már előre, ahogy fogadod a bókokat, mert karcsú(bb) vagy, mert sugárzol, mert szebb a bőröd, mert látszik, hogy kiegyensúlyozott, határozott és nőies vagy. Sokat tettél azért, hogy itt tarts! Légy büszke erre. Ne szabadkozz, hogy mennyi minden van még hátra. Csak élvezd az elismerő szavakat, ezek adnak löketet a jövő évre!

6: Tartozz egy közösséghez aki támogat

Igen, ezért van a PCOS AMAZONOK

 

Legyen meseszép a készülődésed.!

Comments are closed.