Nyári sportok, nyári örömök

nyári futás

Aki régebben is olvasott tőlem, annak nem lesz meglepetés, ha azt mondom, hogy a mai tudásunk szerint a súlyzós és a kardió edzések is kellenek a PCOS esetén. Ha a súlyokkal vagy saját testsúllyal való edzés és a kardió kombója hatékony, akkor melyek azok a nyáron népszerű sportok, amelyekkel formába lendülhetsz? 

Legyenek jópofák, élvezhetőek, egyedül is kivitelezhetőek? Összeszedtem pár hetékony és tipikusan nyári sportot. A legtöbb ráadásul még csak pénz sem kell.

Gyors séta: Nem a legintenzívebb sport, de hasznos amikor kezdő vagy, vagy ha izületi fájdalmad van. Elképzelhető, hogy a térded vagy a csípőd fáj annyira, hogy futni nem tudsz. De a séta, ha gyors akkor nem rossz kardiónak. Kombinálhatod kitöréses lépésekkel, de csak ha bírja a térded.

Futás: Igyekezz minél jobban figyelni arra, hogy kíméld a térded. Ne fuss betonon, és válassz jó futócipőt. Ha van edződ akkor azt gondolom segít eldönteni, hogy mennyit fuss egy héten. Ha nincs, akkor kezdj heti egy alkalommal, majd heti két alkalom jöhet. 

Görkori, biciklizés: Mind a kettő szuper amikor térdfájásod van. A tereptől és a bicikli eseténa  váltóbeállítástól függ, hogy mennyire erős az edzés.

Úszás: Az egyik legjobb nyári sport, hiszen akár természetes vízben, akár medencében is úszhatsz. Egyrészt jót tesz az izületeknek, másrészt a stresszoldásban is segít. Igyekezz magas pulzusszámot tartani, így remek aerob edzésed lesz.

TRX vagy szabad testsúlyos, súlyzós edzés a szabadban: Az erősítő edzések legjobb tulajdonsága, hogy csökkenti az inzulinrezisztenciát, hiszen az izomtömeget növeli. Természetesen szépen csökkenti a zsírszövet mennyiségét is. Igazándiból, ha szeretnéd akkor súlyzókkal is edzhetsz akár a kertben, vagy egy parkban, ha nem jelent gondot a súlyzót elvinni.

Tenisz, tollas: Ne feledd el magasan tartani a pulzusodat. Most ne kényelmesen játsz, hanem intenzíven! Akkor felér egy futással. 

Lehet, hogy szívesen kiegészítenéd a listát, hát ne fogd vissza a gondolataidat, írj nekünk! És ne feledd, a legfontosabb, hogy minden nap mozogj, körülbelül fél órát! Végre itt a nyár, így kreatívan megteheted! Hajrá!

 

Olvass hozzá:

10+1 ok, hogy miért jó az otthoni edzés

 

21 dolog, amit nem tudtál a reggeli és az esti edzésről

Reszegi Anita edző tippjei kisgyerekes anyukáknak

Comments are closed.